Tropische avonturen

12 januari 2010 - Kuala Lumpur, Maleisië

Mijn avonturen zuidoost Azie zijn helaas over een paar dagen alweer voorbij. Dan wordt het een pittge overgang van op het stand hangen naar schaatsen op het Paterswoldse meer. Ik heb natuurlijk de afgelopen maand wel weer een heleboel ervaingen opgedaan in Thailand en Maleisie. Te beginnen bij het noorden van Thailand

Myanmar
Omdat ik elke keer maar een 15 dagen visum kreeg in Thailand moest ik ff het land uit om deze te verlengen. Ik had Cambodja en Laos al gehad, dus nu was het tijd om naar Myanmar te gaan. Niet echt veel gezien in dit corrupte land trouwens, want ben er maar 15 min geweest

Bangkok
Jaaaaaaa de jongens zijn er. Tijd voor een feestje in Bangkok. Gerjan en Jon hadden zich in een feest van de Nederlandse amasade gelult, en als wij iets oranjes aan zouden doen was het onbeperkt eten en drinken. Dat was nou eens een welkomsfeestje:-)

Ko Phi Phi
Blauwe zee, witte standen, lekker weer en helaas veel dronken Engelsen. Een paar dagen op het tropische eiland Phi Phi is echt genoeg, maar dan heb je ook wel heel wat moois gezien. Zo ben ik onderandre naar het stand geweest waar de film ''The Beach'' is opgenomen. Ze hebben hier trouwens echt een heel raar soort stand, want super wit is, omdat het niet uit zond bestaat, maar uit kalk. Het voelt net alsof je gips onder je voeten hebt

Ko Tao
Veruit het meest chille eiland van Thailand(waar ik geweest ben dan). Voor de game liefhebber, het lijkt hier op het spel Farcry. Ko Tao staat vooral bekend om zijn uitstekende faciliteieten om te leren duiken. Toine en ik hebben dan ook in 4 dagen onze '' Open Water'' gehaald. Echt mega stoer om op 18 meter diepte te kijken naar haaien, roggen, nemo visjes, koraal en ga zo maar door. De eerste dagen waren wel wat zwaar, omdat het wel veel (in)spanning verseist, maar de laatse dag was het echt 1 groot feest onder water. Dit is echt een een aanrader!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ko Pha Ngan
Het was de eerste keer in 28 jaar dat het volle maan en oud en nieuw op de zelfde dag was, dus verhuisden wij samen met 50.000 tot 70.000 andere backpackers naar het eiland Ko Pha Ngan. Hier heb ik echt een unieke oud en nieuw gehad op waarschijnlijk het grootse standfeest van de wereld. Lekker dansen op muziek. Net zolang totdat je alweer zonnebrandcreme moet gebuiken om niet te verbranden :-)

Georgetown
En toen was mijn visum weer verlopen en dus tijd om het land te verlaten. De eerste stop was Georgeown in Maleisie.... nou nou nou... wat een drama om daar te komen en om daar te zijn. Alleereerst was het moeilijk om het land uit te komen omdat alle bussen die de grens over gaan vol zaten (ivm nieuwjaar). Hierdoor duurde de reis 2 dagen ipv 10 uur. Vervolgens was er REGEN en dat had ik al in geen maanden meer gezien. En dan was Georgetown ook nog eens een saaie stad met alleen maar duitse 65+ backpekackers. Absoluut geen aanrader dus ;-)

Langkawi
Woepiedoe.. De zon begon weer te schijnen, want toien en ik waren op het tropisch(en belastingvrije) eiland Langkawi. (de andere jongensw gingen naar de jungle en naar singapore). Toine op dit eiland 2 Nederlandse vrienden die al 10 jaar om de wereld aan het zeilen waren en wij waren op de boot uitgenodigd. Dit was echt super mooi. lekker een beetje naar onbewoonde eilandjes varen, apen kijken, snokelen, van de zon genieten en ga zo maar door.

Kuala terengganu
Aangezien Maleisie een echt moslim land is, en wij alleen nog maar in ''westerse plaatsen'' waren geweest. Was het tijd om de echte cultuur eens op te snuifen. In Kuala Terengganu waren de moslims dan ook echt in overvoeld. Het mooie was dat hier bijna geen andere westerse backpackers komen en dat wij dus heel heel veel bekijks kregen. Wel een leuke ervaring om als een soort van filmster door het land te gaan.

Kuala Lumpur
De laatse stop in maleisie, en daarme de laatse dagen in het tropische klimaat. In de stad KL hebben Toien en ik uiteraard de wereldberoemde Petronas Twintowers bezocht(Uit de film Entrapmant), dit waren tot 2004 de hoogste torens van de wereld. Voor de rest zijn we nog naar een mega groot aquarium geweest met onderandre haaien van wel 4 meter. Normaal ben ik niet zo van de visjes, maar dit was wel erg indrukwekkend.

What's next
Moregen vliegen wenaar Hong Kong om daar nog een paar dagen aan de 18 graden te wennen. En dan op de 16de vlieg ik weer terug naar NL om gelijk op schaatsen te gaan staan. En waarschijlijk een hartverzakking te krijgen van de tempratuur

Iedereen die afgelopen maanden berichtjes en mailtjes heeft gestuurd!!! Ik vond dat erg leuk dus BEDANKT!!!!! :-d

1. Patrick:
    HE TOONTJE

Als ik dit zo lees en zie ben ik wel jaloers zeg ziet er beter uit als waar ik nu zit hier is het alleen maar zand zonder zee echt jammer.
    geniet er nog maar van voor da je het weet zit je weer in een kout landje.

als ik weer terug ben dan moeten we zeker wat afspreken.

van uit Afghanistan zeg ik mzzl.
    Patrick
  2. Vivian:
    12 januari 2010
    Het was een groot plezier om telkens je verhaaltjes te lezen :) succes met de overstap naar weer in ons koude kikkerlandje! Goeie reis!xx
  3. nely:
    Leuk om nog wat avonturen van je te lezen en mooie foto,s.We komen er aan, met handschoenen sjaal en warme kleren.Kun je in de lekkere warme auto van Annemiek alvast wennen aan het Hollandse temperatuurtje.
    Schaatsen op P. meer kun je eerst wel vergeten, het is allemaal sneeuw en het ijs, lijkt meer op borstplaat. maar misschien een ijsbaan in de buurt, Je vindt ons zaterdag de 16de wel op schiphol. Neel
  4. Bertus Overweg:
    Hoi Toon en Toine,
    Weer een leuk reisverslag. Lekker gedoe he met het heen en weer reizen om je visum weer te verlengen. Gemakkelijk doen is er niet bij. Prima dat Toine en jij jullie open water duikbrevet hebben gehaald. Voorlopig heb je daar hier niets aan, want het meeste open water ligt dicht en duiken levert dan alleen koppijn op. Goede reis terug en hoop je a.s. zaterdag of zondag met wapperende haren weer terug te zien en je weer in mijn armen te mogen sluiten. Na Rianne uiteraard.

Sneeuwwitje groeten, Bertus
  5. Joke:
    12 januari 2010
    Zo, dit is onze laatste 'brief'wisseling denk ik of je moet weer eens op reis gaan. Meteen schaatsen? Hoe heb je er zin in. Dat wordt een cultuurschok man! Geniet nog maar na van je geweldige vakantie. Alvast welkom in Groningen gewenst!
  6. Wouter:
    Het is hier nu -6 :) Dus als je een beetje opschiet kun je hier nog wel op natuurijs schaatsen! Echt mooie avonturen man! Echt top om te lezen! Goede terugreis en ik wil je foto's in FULL HD op m'n TV zien!
  7. Arjan:
    13 januari 2010
    Hey Bro,

Geniet van je laatste dagen in Azie.
    Hong Kong zal nu vast wel bekend voor je zijn.
    Zie je over een maand!
    Arjan

P.s. Mooie foto's.
  8. HannaH:
    14 januari 2010
    Toontje, een goede terugreis gewenst.
    Als de hele familie weer terug is, organiseer ik een keer een familie-etentje waarbij alle (sterke) verhalen aan bod kunnen komen.
    Acclimatiseer ze!
    HannaH
  9. Ria Staal:
    15 januari 2010
    toon dankzij jouw mooie verhalen en prachtige foto's,ben ik een beetje mee op reis geweest.
    dank daarvoor en ik zie je